måndag 24 december 2012

Jul med Sjölundhs

Julafton gick jag här och pulade. Alla inackorderingar var här på förmiddagen, mockade, pussade på sina hästar och stack igen. Göran kom hit och skottade lite snö.
Jag mockade bajs och släpade hästar. Det var okej. Det var lugnt och skönt och det är rätt mysigt att gå här när det är helt tyst. Typ.

Sen pausade jag en stund, gick rundor i mina nya raggsockar och testade hur långt jag kunde åka på mina hala golv. I like. Började plocka in hästar. Inackorderingarna ska egetnligen plocka in sina hästar själv på helgerna men när ingen kom och alla mina hästar var inne svor jag femton ramser och plockade sedan in deras hästar också. Jag bråkar inte med någon på julafton och lät de ha julefrid, skrev bara på tavlan att jag ville prata med alla dagen efter.

Sen sket jag i det, packade in mig själv, Killi och en låda skumtomtar i bilen och körde till Osby. Hängde med Sjölundh i deras stuga. Åt julmat, gick på promenad, flinade och hade det mysigt.
Fett nice.

Körde hem. Pepp och glad och bestämde mig för en nattur. Mulle och Curre fick köra sten sax och påse om vem som skulle få äran. Mulle van. Jag band fast ett grimskaft i grimman och gick till ridhuset. Killi fick följa med som publik och upprepade 112 för henne 14 gånger och pekade på telefonen.. mest fall jag skulle trilla av, för hjälmen låg i stallet med sadeln och skorna var inte heller de bästa.
Men sjukt mysigt. Jag älskar hästar.

Knattar i snösoffa

Promenix

Nattur


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar