söndag 18 december 2011

Slow motion

Hästarna varvar ner, jag med. Vi ska vara lite jullediga. De ska gå i hagen och undra var jag är och varför ingen vill leka med (läs rida) dom om dagarna och jag ska ligga inne och längta tills jag ska komma igång efter min semester.

Denna veckan har alltså varit lugnt på rida fronten, i tisdags var det storm och alla hästarna var vilda. Vilket resulterade i att två hade varit i slagsmål, så den ena hade fått bettskador i halsen och fick vila tills detta lagt sig (han fick också en ny hage) en hade ramlat och skrapat ett knä, inget allvarligt, men onödigt att rida på när det ändå nalkas vila. Och lite sådant. Några har åkt hem då de är "färdiga" dvs inridna eller tillridna nog för iår. De kommer tillbaka till våren, antagligen.

I fredags så tog jag hela dagen ledigt, åkte bara med Lotta och tittade på en häst i Karup innan jag begav mig hemåt, fixade frillan, målade naglarna osv för att bege mig mot Pavves jobb oh den årliga julfesten med danskarna. Nervöst och stelt i början, känner mig bortkommen i sådana tillfällen, men alla klassar mgi som "horsegirl" och jag gillar det för då frågar de iaf något om hästar och då kan jag svara. Även på engelska som det mest pratas. Vi drack drinkar, käkade smörrebröö och spelade bingo. Sen pratade vi om dataoch designgrejor mest tills islänningen bjöd in mig att pröva hans hästar där den största var 140!!! I manken!!!! och den minsta var 110..!!! har du sett mina ben sa jag, hur vikbara tror du de är?

Iaf har pavve och jag haft en bra helg, igår slöade vi hela dagen och idag har vi shoppat lite och försökt jobba med att svara på mail, skicka ansökningar och jaga kunder. Imorgon är det måndag. Då blir det håll i och håll om igen!

1 kommentar:

  1. Jag har bild när du rider en liten shettis! Då gick det att vika in dom långa???

    SvaraRadera