torsdag 29 november 2012

Skogstur

Kände mig pigg och utvilad när jag vaknade imorse. men det är något med mig och att vara i tid. Jag fattar inte problemet. Jag har en sjuka som heter minst-5-minuter-sen-syndromet.
Jag försöker bota den, faktiskt, utan framgång dock. Förresten är jag chef så jag gör som jag vill.

Marlen var här och hjälpte mig, stackaren, två dagars skit i boxarna, men jag har tyckt att hennes armmuskler börjat se lite klena ut så man kan säga att jag gjorde henne en tjänst. Not. (förlåt)
Iaf, jag red lite grann och tömkörde lite. Sivan som nu inte gått på några dagar var naturligtvis galen och slet sig. Nothing new.

Vi lunch ringde gubben från idrottsföreningen och erbjöd sig visa  mig en runda i skogen som vi skulle kunna få rida. Okej sa jag och tänkte att jag skulle köra dit och han skulle peka och säga sen tar du vänste etc.
Icke. Kom dit. Han tittade med skeptisk blick på mina ridskor och chappar (jag rider inte vandrar)
Vi promenerade och småpratade lite. Sen travade han rakt in i ett snår och sa här börjar er runda. Score tänkte jag och sa att mina hästar var 170 i manken, ryggen, sen vi ovanpå.. det måste vara ganska högt där. Jaja, lite alternatvia vägar hittade han då, genom just det snåret.

det hela slutade med att vi promerade hela rundan, jag sa "här kan inte hästar gå" han sa "här har det gått hästarn innan, de klarar sånt" Jag sa " men de är ömtåliga och värdefulla"  Han tänkte nog vad ska hon med dom i skogen då.
Iaf, rundan ska nog gå att rida så småningom, om man bara pressar sig fram där de första gångerna och plockar ner lite stenar från vissa passager etc.
Positivt med SKOG och härliga BACKAR. På österlen. Det ni.
Värt en timmesskogspromenad. Dessutom blev Killi nöjd eftersom att hon fick följa med.

Tillbaka på gården tjattrade jag bort en stund med Alex innan mormor och morfar kom på besök. De hade med en massa goda kakor som vi mumsade lite på när vi drack kaffe. Dessutom ska morfar fixa gran till mig och planerade och mätte etc var den ska vara. Perfa. Och nej, det var inget jag hade tänkt på annars.

Bra dag.


Dessutom fick jag en karta på gårdlösaleden där man får lov att rida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar