fredag 9 november 2012

34..

..boxar finns det på "min" gård.

Dessa boxar är fördelade i 3 eller 4 stall beroende på hur man ser det.

Just nu är det .. hästar på gården.

Om jag hade kunnat välja helt fritt så skulle jag vilja ha det såhär:
I det finaste stallet med 10 boxar hade jag velat fylla med inackorderingar. Just nu står där 6 inackorderingar.   (och 4 av "mina")

I tävlingsstallet, som sitter ihop med unghäststallet så skulle jag vilja hållas, bara. Ha 6 tävlingshästar, 5 in-tillridnings-, eller försäljningshästar, Ida en box, Petra en och två reserver eller nått. Då de två stallbitarna består av 15 boxar sammalagt.

I sista stallet, ponnystallet så skule jag vilja ha tomt för det mesta, men haft möjlighet att ta emot "semesterhästar" dvs hästar att ta hand om 1-2 veckor när deras ägare är bortresta, men också ha det ledigt till läger.

Detta är ju rimliga planer. Och möjliga.
Tror jag.

Sen, om man ska drömma vidare så skulle jag vilja ha en heltidsanställd gårdskarl, en heltidsanställd hästskötare, en lösdrift bakom stallet, en galoppbana kring fältet, belysning i paddocken, ström i alla staketen. Osv osv.

Och en B-hästarslastbil, en skog, en icke folkilsken hund och en man som tog hand om mig när jag är trött.

Såå, jag börjar med boxfördelningen, sen jobbar jag mig neråt i listan.. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar