söndag 12 augusti 2012

Vad hände? Produktiv dag!

Vaknade pigg och någorlunda utvilad halv 7. Dagg i gräset och tyst och lugnt. Mysigt. Hästarna gnäggade i stallet och fuxen sparkade på boxdörren som vanligt nr man inte är tillräckligt snabb och ser till att han får mat först. De andra är äldre och klokare och lärt sig att de itne blir glömda. Till och med Sivan vet hur man väntar. Körde in hö till alla hästarna i hagarna.
Släppte ut och sedan joggade killi och jag ett varv. Bra väder att jogga i, vindstilla, inga bilar, inga folk. Landet. Suga in luft i lungorna.

Mockade stallet, red en häst. Lektion som gick väldigt bra, nästan överraskande bra, eleven hajade min princip, satte i verket och allt funkade. Nice!

Åkte på loppis på skatorna med Nettan, inhandlade en borrmaskin (!), bra nu när jag ska flytta tänkte jag, slipper jag låna av folk när jag ska borra mönster i väggarna.

Gammal bild från när Killi lekte häst. 
(Ja, hennes egen idé)

Letar ju nytt stall till hösten och hade fått nys om ett som senare fick ett besök. Mysigt stall, verkade praktiskt, dock ingen paddock, men ridhus och lite i, vad jag tyckte, dyraste laget. Vi skulle fundera båda parter och på torsdag ska jag åka och titta på ett annat stall. Sen får vi se vad det blir och vad som händer och fötter..

Väl hemma var det fortfarande lugnt. Tömkörde ett par hästar (ponnyer) och red en till. Bra lördag. Lagade lyxig mat och hade date med mig själv. Bästa daten på länge. Bra sällskap, ingen pinsam tystnad, ingen som ville hångla med vitlöksandedräkt och jag behövde inte sminka mig eller välja kläder.

1 kommentar:

  1. Kul att du bloggar oftare nu , kan ju extra knäcka som förfatare vet ja". Hoppas du inte flyttar med hästarna för långt //Gabbi

    SvaraRadera