fredag 17 augusti 2012

Flyttning

Flyttlasset går.
Eller gick. Iförrgår.
Ut från mina vänner, in i råttboet. Ja, kändes tyvärr så.
Ångest. Megaångest.
Klart man inte ska bo inneboende hela livet och det var faktiskt otroligt skönt när man gick och la sig första kvällen. Själv.
Eller åtminstone nästan, Erik hade tjatat sig in och sov i soffan bland flyttkartonger och röra. Mysig unge.
Det blir säkert bra, om jag kommer iordning. Om de fixar allt som jag redan upptäckt är trasigt. Om de tar bort byggnadsställningen vid dörren så jag slipper bocka mig varje gånng jag ska in.
Eget hem åtminstone. Länge sedan sen sist. Här ska slängas grejor omkring sig. ;)

1 kommentar:

  1. Aja så kass var det inte tyckte åtminstone jag....men jag är ju bara ditt päron...så det gälls kanske inte....

    SvaraRadera