måndag 13 augusti 2012

Dagens läxa från Kung Karma

Jag brukar ofta tjata om karma. Dvs allt 'ont' som händer en bottnar i att man tidigare själv gjort 'onda' saker.
Egentligen tror jag inte helt och fullt på det och vill helst inte att det ska vara så, men tanken är ganska spännade.
Men måste jag varit väldigt ond tidigare i mitt liv med tanke på detta årets olika tragedier.

Idag fick jag mig en känga av Kung karma.
Tidigare nämt att Sivan varit lite låg och jag varit rädd för skador. Att tilläggas kanske är att hon efter tävlingen då hon åkte med Päran blev olyckligt kär (brunstig) och pissade, klättrade över stenmuren osv för att få uppmärksamhet från päran. Petra sa det när jag hoppade och jag gnällde på att Sivan inte kändes som hon skulle "hon kanske har ont i äggstockarna" sa Petra. Äh sa jag bara, hon får bita ihop, hästar har ju brunstat förr och hur farligt kan det vara?
Idag, var Sivan på g, superfin att rida, men i min mage dunsade äggstockar och värsta mensvärken på länge så jag knappt kunde skumpa rundor på hästen och att hoppa några hinder tänkte jag inte ens på. Karma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar