tisdag 21 augusti 2012

Balsam för själen

En tur till vomb var precis det som behövdes för att hämta inspiration och motivation igen. Tog med min favoritfux som till en början itne alls ville bada och gick inte i förrän Idas häst gått i. Akilla plaskade direkt ut och lufsade rundor och väntade på att vi skulle lyckas komma med.

Galopperade en massa i backarna också och hoppade lite stockar.

Sista dagen på sommarlovet. Bra avslutning.

Vi skrittade en lång slingrig igenvuxen stig och jag vände mig om och sa till ida att jag tyckte det var skönt att bara skritta också, liksom mysigt och skönt. Hon funderade en stund sen sa hon, "ja, man kan liksom tänka på allt möjligt och blir ändå glad. Precis det här skulle mamma behöva"

Underbara fina unge att tänka på sin mamma. Jag började planera när jag skulle hinna med en tur med Ida och Petra och planerade högt med Ida att jag kanske kunde köra dit en häst och sedaan hämta resten. Ida funderade en stund, sen sa hon " jag tror det är skönare för er om inte jag följer med"
Snäll och osjälviskt.
Sagt och bokat. Fredag it is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar