söndag 2 oktober 2011

Rastlös

Lugn helg. Sov ju hemma i huset fredag till lördag, plockade lite på morgonen, sorterade bort lite kläder som jag inte använt på över ett år och därför ska slängas eller ges bort eller vad man gör med överblivna kläder. Begav mig mot Flyinge för att skriva nytt kontrakt med Boel ang hennes häst och kolla på henne när hon tävlade. Varmt och roligt. Skönt att vara på tävling utan att tävla för en gång skull, fast åh andra sidan kändes det samtidigt lite "onödigt".

Pavve ringde och var orolig att jag inte skulle komma i tid, då han hade "ordnat planer till oss klockan 6". Glad blev jag. Skyndade så att jag hann med en snabbdusch och lite smink innan det visade sig att vi skulle till restaurang Översten, som ligger på 26 våningen i Kronprinsen. Lyxig middag med fantastisk utsikt, rödvin och en underbar karl. Härligt. Bio var vi också inbokade på, hann hem om, gick ut med Killi, drack en drink och begav oss mot bion. Drinken visste var den tog och redan efter en halvtimme slumrade jag på Pavves axel.
 Visste inte om han märkt att jag sov eller inte, så försökte spela kall och sa genast att jag gillade slutet bäst när Pavve frågade. Jaa, sa han, det är väl slutet eller början du har att välja på, med tanke på att du sov hälften.. Och idag kommer jag inte ens ihåg vad filmen vi såg hette..

Idag har jag varit så sjukt rastlös. Vaknade tidigt, gick ut med Akilla, petade en halvtimme på Pavve för att få liv i honom, utan resultat. Gick upp. Spelade duktig fru, diskade, lagade frulle, dukade och väckte honom snällt.

Slöade, bestämde mig sedan för att ta mig till Hööks och byta alla söndriga saker jag köpt där. Som mina stigläder som gick mitt av och mina chaps som varit sönder nu för andra gången. Cyklade dit, cyklade fel dessutom. Tog med Killi som entusiastiskt galopperade och drog det värsta hon kunde i början. På hemvägen var hon så trött att jag fick dra henne och ropa uppmuntrande rop i falsett för att hon skulle anstränga sig. Men då hade vi varit iväg i ca 1 h och 40 min, vilket var kanske 1 h och 20 min cykling.
På hööks skulle det naturligtvis tjafsas då jag inte hade mina kvitton med, (de lämnas till revisorn nästa direkt), meen, jag inväntade fler personer i kassan innan jag igen sa: "Dessa stigl'äder gick mitt av utan anledning efter 2 månader, chapsen har jag inte använt mycket, som alla kan se" Expediterna blev genast snälla och välvillga och sänkte rösten och gav mig pengarna tillbaka för läderna och skickade chapsen på lagning. Perfa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar