söndag 9 oktober 2011

Egoboostad

Det har varit en lyckad helg. Äntligen presterat lite.
Reggae felfri och placerad i 120 igår och Lillen felfri i 90 idag. Känns bra.
Men kan inte hjälpa att överanalysera och tycka att jag borde ridit lite lugnare med Reggae, kanske jagade henne lite väl mycket. Var rätt nervös innan, kändes ovanligt stort (vilket det naturligtvis inte var utan det var bara fel på min skalle) och jag försökte berätta för mig själv hela tiden. Håll i och håll om. Ditt jobb är att galoppera. Så länge du inte lägger ner handen eller slutar driva går det bra. Så, jag löd mig själv (for once) och därför gick det bra. Reggae var naturligvis också awesome och hjälpte till, var på g och tog för sig. En perfekt läromästarhäst. Kom och köp. 


Reggae (bild stulen från Ullis blogg)


Idag var det Lillens tur. Lillen som jag red för första gången i måndags, andra gången i onsdags och tredje gången idag. Lillen som inte hoppat på hela sommaren och som tycker att hästar som kommer emot honom är ganska läskiga. Kändes väldigt spänt i början. Men bättre än förväntat, efter Ullis många varningstal, på framhoppningen. Fin inne på banan. Gött. Kände faktiskt mig rätt duktig sen. 

Ännu mer boostad blev jag på hemvägen då jag ringde till Pavve som befann sig på födelsedagskalas med släkten hemma hos farmor. När farmorn, Grasinca, (?!?) hörde att det var jag i telefonen slet hon den åt sig och sa "Jannickää, Jannickäää, jak elskar dig, tu är en underbar flikka, såå fiin. Det är sant. Jannickäää, Jannickäää, takk så mukket för presenten.." Efter det hann Pavve med att säga, eh ja, nu vill tant Theresa också prata med dig. Tant Theresa är Pavves farmors syster. Hon sa ungefär samma sak som Grasinca och avslutade även med att jag var den första flicka hon tyckte var god nog åt Pawel, men att hon ändå tyckte mer om mig än om honom. Haha, jag mest flinade och sa tack och vad snälla ni är osv.
Antar att de gillar mig för att jag är den enda som har vett att säga väldigt lite på deras släktmiddagar, mest för att jag varken förstår eller pratar polska och istället ägnar mig åt att le och skratta när alla andra verkar ha roligt.. 

Pavve och farmor, julen -10


Iaf, hem efter tävlingen, maud och sedan till stallet, sladdra lite med Petra och därefter kom det en ny häst. 2,5 åring efter Don Primero(Donnerhall-son) - Master, som ska ridas in. Spännande. Jag längtar. 

Don Primero

2 kommentarer:

  1. Grattis vad trevligt att de gick så bra kul att jag hittade hit.
    Mimmis

    SvaraRadera
  2. vilka fina hästbilder!!!! ja, den andra bilden var väl också OK....

    SvaraRadera