måndag 1 april 2013

Påsk

Det frågades hur jag skulle fira påsk.
Firas påsk undrade jag mest. 4 röda dagar då ingen vill mocka bajs och släpa hästar. Utan det blir mitt jobb. Dessutom kommer man ingenstans eftersom det är snö överallt fortfarande.
Faktum är att det var ganska mysigt. Hängde mest här själv, inackorderingarna tittade förbi och snackade lite skit i omgångar, men mest var det jag, killi och hästarna. Jag trivs ganska bra med mitt sällskap. Kanske tyckte jag sämre om det för något år sedan, men nu går det fint.
Det var också i dessa dagar som det var ett år sedan jag flyttade ut från Pavvis och gjorde slut. Man lär sig mycket om sig själv på ett år med sig själv.

Jaja. Nu ska vi inte bli djupa och dryga.

Radda och Rocky passade på att åka hem också.
När jag är 65 och ska sluta hoppa, alt bara hoppa hinder upp till en meter, då ska jag ha en häst som Radagast, ambitiös, rolig att rida varje dag, lättlärd, stort förtroende, snäll, bra steg och allt det där. Han kommer antagligen vara död när jag är 65, men en likadan åtminstone. Han är grym. Verkligen tyckt om att jobba med den hästen.

Vi firade våffeldagen

Bild som Pavve ritat av mig




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar