söndag 8 april 2012

Påskamaud

Killi fick inga men. Vi var hos veterinären dagen efter och de tyckte jag var en dålig djurägare och påpekade en massa saker som jag gjorde fel och de ena med det tredje. Men skit i det. Tror ärligt talat att Killi har det bättre än någon annan hund jag känner. Hon får vara med alltid, är mycket lös, får mycket motion och mycket kärlek. Sen om hon är dåligt vaccinerad, får vara i närheten av råttgift utan uppsyn, inte går på "p-piller", inte luktar hund utan häst och åker mycket bil det är ju en annan sak. Men tror hon hellre tar det än sitter hemma och ugglar hela dagarna. Punkt.

Iaf.
Skärtorsdag-middag hos mormor oh morfar. Gaah. Gott. Massa maud och jag åt som en häst. Vara bara päronen och morpäronen, gasnska mysigt faktiskt.

 Åkte hem i tid, eller rullade hem snarare, i dubbel bemärkelse, eftersom det vankades tävling långfredag.


Tävlingen gick ingen hit. Fick ingen bra känsla på framhoppningen, var inte alls som planerat, så gick bra in och hoppade nummero 1 sedan körde vi hem igen. Diskuterade med hästägaren och berättade om min känsla och vvi bestämde oss för en veterinärkoll i veckan för att ta ställning om nästa steg. Känns bra att vara överrens.

1 kommentar: