onsdag 21 mars 2012

Nytt sen sist

"Halluuuu, jag heter Curre-dutt.. Jag tycker om att gå i hagen och ragga på brudar.. Annars tycker jag om att leka med Petra eller hoppa höga hinder, helst i full fart och gärna att någon kollar och ropar hejavisor.."



Då var det kanske dags igen.

Det har hänt mycket sen sist.
Ska se om vi kan reda ut något lite längre fram, men just nu bubblar det i skallen dag och natt så att pränta ner något är svårt.
Iaf.
1. Hästarna, och min verksamhet, har flyttats från Hallingsberg till Esperödsgården. På Esperödsgården finns lyx som skrittmaskin, stor paddock, större ridhus, mer hindermaterial och ett dass! Hallelulja! Efter 3½ år i ett stall utan dass så kan ni tro att jag kissar flera gånger om dagen nu. ;)

2. Nya hästar, främst 3-åringar som rids in, även en spännande 7-åring och två allt för stora 4-åringar som är dåliga på att springa fort, men vi jobbar på det. En ny-gammal 5-åring som testar mitt tålamod, men hoppar riktigt bra och om några veckor så ska jag skryta med ridbarheten också.

3. Sivan var felfri i 110. Duktiga Siv. Ibland kostar hon 20 spänn, men ibland så skulle jag kunna leva på gamla glasspinnar och grus för att ha råd att ha kvar henne.

4. Jag har bestämt mig för att flytta från Malmö, "hon flyttade ju precis dit" tänker ni. Jaja, men det är för jobbigt att pendla, jag måste jobba mer, jag måste rida mer så jag blir bättre fortare. Jag vill lägga timmarna i sadeln istället för i bilen. Jag behöver bara en skrubb med plats för en säng, en dusch, en mikro och en bädd till Killi. Så att nej, Pavve flyttar inte med.


Såå, livet i kort uppdatering.
Har sagt det förr, men ska försöka uppdatera lite mer och dyka lite i ämnena.

Vi hittade lite kronhjortar på en åker. (ja, tagit bilden själv)

Calle provar skritten

Curre och Sivan posar för fotografen

Rada tycker han har gått tillräckligt nu



Curre ville stå i mitten och hotar Calle till livet, Sivan är glad ändå.


Killi pratar med Gert

Gert vilar på Pavves mage

3 kommentarer:

  1. Gert verkar vara en hyvens kille.

    SvaraRadera
  2. Ändå vackra namn ni valt åt era barn!

    SvaraRadera
  3. Tjoho! Händer mycket! Men kul!!!

    SvaraRadera