onsdag 27 februari 2013

Sportlovsläger


Förra veckan hade jag ridläger. 6 barn bodde här onsdag till fredag. Detta lägert var upplagt mer att de skulle vara med mig i stallet. Vi red bara en gång om dagen, vilket kändes mer lagom än förra lägert då vi försökte hinna med att rida två gånger om dagen på sina ponnyer. Istället fick barnen lyxen att rida mina stora hästar istället. De fick hästsköta och sedan antingen rida hela passet själv eller skritta fram/trava av etc. Jag har snälla hästar och känner mig som en stolt morsa både över barnen och över hästarna. 
Barnen har bra respekt, de är väluppfostrade och förstår allvaret med hästarna. De kan få sommarjobb här vilken sommar som helst.. ;) 
Efter två dagar av stalljobb, lektioner och bus så hade vi en avslutning som vi började planera redan första kvällen. Stafetter mot föräldrarna. De hade två hästar som fick offra sig för deras lag och barnen hade två hästar i sitt lag. Barnen var sjukt peppade, hade verkligen lagkänslan och hann knappt ens titta på föräldrarna som hade stora problem bara att hålla sig kvar på hästarna och komma upp och av. Många skratt och uppskattat, särskilt av barnen som fick se nästan alla sina pappor rida. Roligt. Nästa gång ska vi lägga lekarna lite tidigare så att man hinner fika och snacka efteråt också. Tack för två roliga dygn. 

Efter ridlägert borstade jag hästar, kopplade släpen och peppade för årets första tävling. 

Middag första kvällen

Mulle och Wille

Ida och Cornelia borstar Bob

Pyssel med Jessica

Alla får plats på pallen

Voltige hann vi också med, Tilde på Wilma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar