tisdag 29 november 2011

Skolkande

Igår jobbade jag som vanligt. Ida hjälpte mig eftersom att de hade studiedag. Hon red Flight, longerade Sofie och hjälpte mig med Elvira. Dessutom red hon Sillen på lektionen på kvällen då Boy fortfarande inte är helt igång. Hade lektioner på kvällen igår som sagt och kom väl ifrån stallet kvart över 8, hemma kvart över 9. Maud, sova. 

Promenad med sjuklingar


När klockan ringde 06.15 imorse tryckte jag på snooze och sedan på snooze igen och sedan när Pavve var snäll nog att erbjuda sig att gå upp och fixa kaffe så jag kunde ta mig ur sängen sa jag till honom att skita i det, funderade en stund och bestämde mig sedan för att jag förtjänade en ledig dag. Pavve har varit kass i några dagar och var hemma från jobbet igår, han hade egentligen tänkt jobba idag, men jag är bra på att övertala så vi somnade om och vaknade vid halv 11 istället. Skönt.

Då hade det redan ringt 5 olika kunder/vänner och varje gång vaknade jag, harklade mig, sa "hej det är Jannicke" några gånger innan jag svarade, åndå sa alla som ringde "Oj, sov du?" Jaja.. Vi gick upp, fixade varma mackor till frulle, låg i soffan i ett par timmar och slökollade på tv. Hamnade i sängen igen och sov till 4. Fan vad skönt. Behövde nog verkligen sova. Lite ångest för att jag bara tog ledigt sådär, men spontant är bättre, kunde unna mig att inte göra något alls. Bara sova.

Mera tvtittande, tvingade Pavve till att massera mig och tog mig sedan till affären (200 m bort), bestämde mig för att göra lussekatter och köpte samtidigt lite ingredienser. 
Lusskattsbak. (Tur att Killi inte tigger..)


Eftersom att jag är den fattiga i vårt förhållande brukar jag mest laga mat av det som Pavve redan köpt och inte använt allt eller inte vet vad han ska ha det till osv. Så idag behövde jag bara köpa tomater och mozzarella och sedan blev det fläskfile med sås av svamp, tomater, vitlök, chilisås, basilika och sedan mozzarella och gratineras i ugnen tsm med en färdig potatisgratäng som jag spaceade upp lite med paprika och ädelost (som antagligen var mer möglig än den borde).. Skitgott. Och till efterrätt blev det en lussekatt. 



Imorgon blir det jobb som vanligt. Se om man får sig en blåsning igen, det hände ju nästan varje dag nuförtiden. Gaah. You got to love it. 

1 kommentar: