torsdag 17 november 2011

Långa dagar

Långa dagar denna veckan. Måndag lektioner på kvällen, tisdag också lektioner, igår tränade jag själv, idag lektioner och imorgon ska jag bannemig komma ifrån jobbet innan 18.00!

Körde till Björn igår. Snappisridklubb håller han till, ovanför Sölvesborg alltså. Jag, Mulle och Flight skulle träna lite tänkte jag. Ida skulle göra träningsfilmer och vara hästskötare. Det tar en jäkla tid att köra dit, träna, köra hem med hästarna och sedan hem med mig. Men, värt det. Inte tränat för Björn sedan i våras. Han är lätt den bästa tränaren jag haft. Han engagerar sig, han kommer ihåg hästarna, vad de gjort och framförallt han tror på mig.

Flight ska jag mest fortsätta på samma spår, inte utmana för mycket även om han hredan kan allt, utan låta honom vara 4 ett tag till. Mulle måste jag skräpa mig med. Aktivera bättre, rida bättre, gå på, inte feg, sätta gränser.

Ida är en underbar unge, följer med mig överallt, är på g, lyssnar lär, skämtar och underhåller. Vi käkade burgare i Sölvesborg på vägen hem från Mjällby och sen sov hon resten av biten, men väl i stallet och klockan var 22.30 så piggnade hon till, tog in både Mulle och Flightan själv medan jag packade av bilen och släpen. Och idag var hon lika pigg och glad som vanligt och hoppade så jäkla bra. Gaah, önskat jag vore så ambitiös när jag var i hennes ålder. :)

Jag är trött. Anna ska ha fest imorgon. Jag sa som det var, om jag orkar hålla mig vaken så pass länge att jag kan välja ut kläder, smink och dricka några drinkar så kommer jag. Annars sussar jag dreglandes på soffan med en frustrerad pojkvän som vill ut brevid. Tycker om fest ju, men tycker för tillfället om att sova mer.

Så, godnatt.

1 kommentar: