fredag 18 januari 2013

Sivan har blivit snäll

Jag misstänker starkt att det är något fel på henne. Hon har inte bitit eller sparkat mig på flera dagar. Hon går att leda till och från hagen utan att hänga skrikandes efter. Hon går att ta ner i ridhuset, ställa brevid pallen och hoppa upp utan att hon stegrar och kastar sig bakåt. 

Hon varit fin och bra att rida. Vilket hon oftast är. Hon plågar Curre i hagen precis som vanligt. Leker mer med sitt hö än äter och petar i kraftfodert när man tittar på och äter när man inte tittar på. Precis som vanligt. Meen, nu har jag änmdå bestämt att hon ska ta det lite lugnare, har inte tid/råd/ork/lust med en sjuk Siv. Lite lugnare, men ändå hållas igång. Jag ska investera i ett bättre och tjockare täcke till henne så hon slipper frysa och ge henne ännu mera kärlek och kanske inte skrika på henne nästa gång hon hotar med att hugga mig. 


Fina, kalla, snöiga dagar i Smedstorp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar