måndag 21 mars 2016

Påsklov

Vår i luften, sol och skönt. Jag försov, stressade som en gnu, handlade mat i sista sekund, släpade hästar i full fart, lagade hagar så att de skulle räcka till alla ponnyer också och sedan började barnen droppa in.

Även om de flesta varit här innan är det alltid lite stelt och nervöst de första timmarna, mest jag som pratar, skämtar och försöker få igång dom.

Men sånt släpper, och när de börjar känna sig fria och glada och garvar högljutt och retas med mig så blir jag glad och trygg.

Tagit alldels för lite bilder idag och ska försöka skriva mer imorgon om vad vi gjort, men nu måste jag sova.


Hökrattning

Barnen jobbar när jag sitter i trallen och väntar

Inte-kunna-köra-ner-skallen-tygel och pippilottor på Beauty med Isabelle på ryggen
G
Gruppträning, Kate, Cornelia och Isabelle
Alla i full fart
 
Avskrittning

Islänningar kan också! Halvvilda Loffe med Alma på ryggen.
Halvvilda Molly med Jojje under sadeln
Kate longerar Frasse
Isabelle longerar Frasse

Favoritspelet Uno

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar