söndag 15 juni 2014

Kort sommarlovsläger på uppstarten

Då var det dags igen.

Både för blogg och framförallt för ridläger.

Imorgon går mitt andra ridläger på Karlsberg av stapel. Förra jag hade var ett 3-dagars påsklovsläger med sex deltagare.
Nu blir det ett kort sommarlovsläger med 8 deltagande barn. Spännande och roligt ska det bli. Vi ska rida, busa, skoja, babbla om hästar, leka med Ella, äta goda mat, bada och lära oss massa saker.
Idag har jag förberett hela dagen .Skrivit matlistor och var på Willys och storhandlade. Folk får stora ögon när man slänger ner 12 liter mjölk, 2 kg köttbullar och 7 gurkor i en vagn. Och litet annat såklart. 7 kassar blev det. Jag är rätt hungrig av mig sa jag förklarande till henne i kassan, hon log och fnissade lite osäkert till svar.

Jag har fyllt på vatten, gjort hagscheman, boxscheman, gjort plats i sadelkammaren, försökt skrapa ihop tillräckligt många sovplatser, käkat ett kilo godis för att fylla på energiförrådet, osv.

Om barnen sover om nätterna så ska jag försöka uppdatera bloggen då så att föräldrarna kan hålla lite koll på oss. 


Lide maud

Man känner sig rik med ett välfyllt kylskåp

 
Namnade muggar för att minska disk och kunna bordsplacera
 
Ella :)


                                               10.30 imorgon börjar det. Tjiho!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar